Monday, August 23, 2010

Errmmm..... Serikandi Bonda????

Pade mulenye saya nk namekan blog ni as QASEH BONDA, tp selepas meliht kepada tahap kesesuaian, saya munculkan name baru bg blog ni.. 


My second option is TERATAK HATI... Pada mulanya, rasa seperti sangat sesuai.. haha, tapi setelah temenung sejenak, setelah turun naik pen di jari, setelah dibelek2 perkataannya, sekali lagi saya ubah fikiran... Rase macam jiwang lebih je.. Da dekat2 nak bekarat da jiwang tu.. Haha..
So, after a while.... setelah habis Green Tea secawan, tibe-tibe ade ilham mengetuk jendela minda ni.. tuk tuk tuk... (ceeewaahh.. cam lagu aci2 buka pintu lak) 


Hah!! Apekate saya letak nama SERIKANDI BONDA... :) 
Bukan la nak kata saya ni terlalu mahir persilatan (nak pegang tombak pon tebalik), bukan jugak nak kata saya ni terlalu gagah (galas beg skolah pon bepeloh)... tp mungkin kerana saya lah satu2nya anak ibu yang membesar tanpa ibu disisi... Maksud saya, selepas Form 4, saya mula berdikari.. Sengaja apply sekolah asrama penuh, lepas SPM sambung plak study kat PJ.. Pendek kate, dlm alam remaja mmg saya tanpa ibu... Agak tercabar bile pegi asrama, kawan2 sibuk citer mak2 dorg masak mcm2, mak2 dorg bekalkn mcm2, mak2 dorg bwk jalan2, pelok ciom tgn mak bile dihantar ke asrama... Di PJ plak, situasi yg same.. Tp, aku bahagia dikelilingi sahabat2 yang punyamak... sbb mak mereka akhirnya jd mak ku juga... :) (ramai sungguh mak saye)


Kalo ikotkan manja ni(bongsu la katekan) mmg xbegerak kmane la saya jawabnye.. Tapi, sampai sekarang, ALHAMDULILLAH... walaupun ibu tiada disisi tp ibu tetap di hati... kerana diriku masih punya ayahanda, dan kekanda2 yg sgt ramai... :) Thank You ALLAH... AL-FATIHAH~

No comments:

Post a Comment